Ajaveebid-blogid: iga arvamus ei ole vajalik (?)

Ma pole blogindusega väga palju tegelenud. Olen proovinud, ent tavaliselt takistab seda aja-distsipliini-motivatsioonipuudus. Ma jätkuvalt veel arvan ka, et minu arvamuse ja mõtete avaldamine peaks alles siis pilti tulema, kui ennast paari raamatu lugemisega sõnavara poolest ning uudiste veidi sügavama lugemisega ka teadmiste poolest värskendanud olen. Ja mõtted võiksid ka vähegi originaalsed 0lla. Seda infomüra on internetis nii palju, miks ma peaksin olema üks neist, kes sellele kaasa aitab.

Ent niiviisi kõik kindlasti ei mõtle. Internet võib olla küll heade mõtete jagamise paik, ent samuti võib ja ongi see täis kommuune, kelle nagu mullis elamine ja seal oma mõtete üksteiselt tagasi peegeldamine ainult süvendab nende eraldatust normaalsetest inimestest. Mitte et normaalsus üldse üheselt defineeritav mõiste on, ent vaba ja ääretu virutaalkeskkond aitab kaasa äärmuslike näidete esilekerkimisele.

Ma räägin lähemalt Tumblrist. Blogi-pildikeskkonnast, kus ka mul endal väike nurgake on. Selle ühe rahvakillu jaoks on ka reddit (koht, mida ma tihti külastan ja seetõttu ka selle tumedamaid nurkasid tean) oma alamrubriigi nimega TumblrInAction loonud. Selles alamrubriigis käsitletakse-kommenteeritakse-mõnitatakse kõige eredamaid näiteid Tumblr’is oma blogisid-arvamus-ajaveebe pidavaid sotsiaalse õigluse eest võitlevaid ja seetõttu tihtipeale väga paljudest tänapäeva ühiskonna käitumisharjumustest solvatud indiviide. Või siis neid tuhandeid lumehelbekesi, kes kõik erineda tahavad ja seetõttu enda kohta lausa oma pöördevormid välja mõtlevad, millega nende poole pöörduda võib.

Ma mõnikord loen neid postitusi, ja vaatan-uurin-satun muidugi ka paljudesse muudesse suletud kogukondadesse, kus vohab sarnane klappidega maailmapildi üksteisega jagamine ja mõtlen, kuidas nad küll reaalses maailmas hakkama saavad? Nad ju peavad ometi oma arvuti tagant ka kaugemale astuma, välja poodi minema, inimesi nägema? Rahvas, kelle esindaja arvab, et kuna moslemitest eeskujusid on maailmapildis nii vähe, siis ülejäänud rahvad-kultuurid ei või neid väheseidki edukaid moslemeid endale eeskujuks võtta (vt all märge cultural oppression), rahvas, kelle esindajad on ülekaalulised ja kelle jaoks on välja mõeldud blogi ThisIsThinPrivilege ja kus tüsedamad inimesed leiavad igapäevaelust pidevalt  neid solvavaid olukordasid , rahvas, kelle esindaja peas elavad veel mõned olendid, kelle teadvustega ta mõtteruumi jagab jne jne. Ja tegemist pole ainult üksikute “hulludega”, neid on päris palju (muidugi/loodetavasti on põhjus ka selles, et väike hulk rahvast suudab palju kõlapinda tekitada).

Näinud n-ö interneti peavoolu mustemaid Tumblr’i urkaid, on mul hea võimalus nüüd tsiteerida seda, mida keegi Tumblr’is (!) endas ütles: Tumblr on koht, kus luuserid ennast nendesamade türannidena tunda saavad, kes nad alati olla on tahtnud. 

Ma muidugi ei peaks üldse nii häiritud olema, normaalsuse erinevaid astmeid ongi palju ja tore, et “igaühe jaoks on kuskil keegi”, kellega ta oma mõtteid jagada saab ning muidu reaalsest maailmast erinevalt vähem üksikuna tunneb. Ent, nagu on seda tänapäeva infotehnoloogilise ajastu probleem, olla omas kapslis ja lasta oma väärarusaamadel võimenduda ei vii globaalse ühtemõistmiseni, vaid hoopis  vastupidi: hullud muutuvad hullemateks ja lollid lollimateks.

Leave a Reply

